Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

One fairytale : Venue Ijab Qabul

from video
Masjid
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Drama tak beragak masa sampai di masjid nak ambik kunci bilik asrama, guard bagitau takde kunci bilik saya. Ko ghase??!! Bila guard bertugas contact guard sesi sebelumnya, katanya guard sesi sebelum dah terbagi kunci bilik asrama yang saya book untuk bersiap pada orang lain.

Memang nak menangis sangat rasa sebab minggu nak nikah tu series of unfortunate event happen almost everyday, tak sangka termasuk hari nak nikah. MuA dah sampai saya still tak dapat bilik. Saya sampai tahap, tak pe la bersiap aje kat hallway if dah tak dapat tempat langsung.

Pak guard duk pujuk jangan menangis sambil dia contact Puan Pengurus. Mujur la rumah dia tak jauh. So, dia datang ambik kunci lain dan bagi saya dua bilik lain. Bilik penginapan, bukan bilik asrama. Alhamdulillah, blessing diguise, dapat bilik jauh lebih selesa untuk bersiap.

By 2.30 petang baru start makeup dengan kelam kabut, sebab sepatutnya start pukul 2. Akibatnya, lambat juga gerak ke dewan nikah. Sampai tepat pada masa yang ditetapkan. Not really good, sebab dah diarahkan untuk standby setengah jam before.

NOTA
Better datang a few hours awal dari masa bersiap untuk ambil kunci bilik. So, that if ada masalah, boleh settle awal tak mengganggu masa yang dah ditetapkan.


Jurunikah
Ustaz Sallehud-din bin Mohd Isa 


Actually kami di nikahkan oleh bapa saya sendiri. Tapi jurunikah yang bertugas ialah Ustaz Sallehud-din. Muda lagi ustaz ni. Kelakar pun ye. Siap bahan En. Husband lagi. Yang paling rare tentang ustaz ni, dia duk hasut saya naikkan nilai mas kahwin (mas kahwin KL RM80). Netizen kat Malaysia pum-pam-pum-pam bila bab mas kahwin, bab hantaran kena murah, datang ustaz pulak suruh naikkan. End up since ada gelang tangan emas dan cincin emas, ustaz rekodkan nilai barang kemas tu as mas kahwin. Terbaik ustaz!




Catering
Nurul Hidayah Catering

Yang ni kami ambil dari senarai panel masjid. Since bukan majlis besaran tak sampai 100 orang pun. Dia orang ni ada bukak kedai di Medan Selera Duta, depan masjid je. Menu yang kami pilih, mihun, roti jala, kuih bakar, popia, teh tarik dan air kordial.

No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites