Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

One fairytale : Henna Shantek



Henna Artist
Nur Asyiqin Abdul Jalil

Saya jumpa dia kat IG. Asyiqin guna IG nama Melur Izabyel. Sangat mudah berurusan dengan Syikin ni ye. Charge yang dikenakan pun affordable dan munasabah.

Of course kakak buat saringan segala before pilih ye. Iols asalnya ada berkenan dengan sorang henna artist ni punya hasil kerja, but harga yang dikenakan tu yang tak berapa nak berkenan hehehehe maklum la dia paling top dalam Malaysia ni sekarang. 



Angan-angan kakak ingatkan hari nikah nak inai merah, time resepsi inai putih, sebab asalnya ingatkan nak nikah kat kampung seminggu sebelum resepsi. Tapi tu la, kita hanya merancang, kan? Henna putih la jugak pilihan kakak untuk nikah. Lawa henna putih ni kat tangan iols sebab kulit pun sawo kan, jadinya naikla warna putih tu. 



Syiqin ni a day before hari nikah kalau tak silap, dah bagitau saya if ada design yang saya suka snap gambar siap-siap. So saya pilih design yang simple sikit la on nikah day.



Asalnya request gem stone color pink untuk decoration. Tapi bila dah siap everything kami berdua sama-sama setuju gemstone warna gold lagi sesuai dengan baju saya. Lawa kan? As if part of my dress.


Actually awalnya saya book Syikin untuk nikah je, resepsi orang lain. Tapi sebabkan tukar date, Henna artist yang asal tak boleh commit untuk majlis saya. So proceed dua-dua hari dengan Syikin.

Walaupun ada sikit miscommunication pasal booking for my resepsi, Shiqin manage to squeeze in her time for my hari resepsi. Tq so much Shiqin.

Untuk resepsi saya bagitau Syikin saya nak design yang sarat, compliment to my dress dan hand bouquet. Btw, white henna ni bukan betul-betul henna tau. Ia bodypaint. So agak sensitif, tahan dalam a few hours sahaja. Bergesel or kena air akan rosakkan white henna ni.

Letops kan pakai white henna pegang bunga colorful? Im so satisfied. 

P/S: TQVM Syiqin sudi email iols gambar-gambar henna since photog tak ambik pun close up gambar henna kakak. Hmmm

No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites