Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

One fairytale : Kad jemputan


Kad/bunting: 
Amoi Creative & Retro Art Malaya

Okey, kad kahwin (yang macam kat atas ni) saya tempah dengan Amoi Creative Card. Timeline memang cantik sangat kad tempah bulan Oktober siap, then bulan November start mengajak orang. Tapi, tapi, tapi, wedding pulak di awalkan sebulan makanya lewat la dapat kad.

Kalau tak disebabkan dah bayar memang saya nak cancel aje dengan Amoi, bukan kerja dia orang tak berkualiti. NO. Tapi dia orang bukan printing sendiri, pukal di kilang. So memang langsung tak boleh nak adjust date untuk awalkan produksi.

So, korang yang rasa-rasa memang berpotensi kena ubah tarikh ni, or melibatkan berprotokol my suggestion JANGAN ambil yang order pukal ni untuk kad kahwin. Better cari kedai yang cetak sendiri yang dekat dengan korang yang boleh korang terpa bila ada problem. Mahal sikit tak pe la daripada kad cetak lambat (yang pukal kilang ni, dari proses bincang sampai dapat kat kita almost sebulan okey? My wedding tinggal lagi 2 minggu baru kad dapat!) 

Sebagai alternative untuk hantar kad pada mereka yang perlu protokol ni, saya tempah sikit kad baru di Retro Art Malaya (RAM), kedai printing yang pernah saya tempah business card dan portfolio book untuk kelab.

Design buat sendiri guna Canva Apps. Jimat RM30 untuk design. Kenapa from the first place tak tempah dengan RAM? Dah propose kat husband dia cam tak berapa nak berkenan plus design sangat-sangat limited dan kurang cantik di mata saya. Kalau tau dari awal saya design aje sendiri and hantar dekat RAM. Mahal banyak la banding dengan yang pukal tu. 

Yang kad kat bawah ni yang saya design guna Canva Apps. Actually main sebat aje apa design yang free yang ada yang melintas yang boleh saya muatkan ayat-ayat macam pada kad ni. Yela kalau kad kahwin omputeh takdenya nak tulis panjang-panjang. 

So total kos hangus untuk kad ialah RM230 (termasuk postage) tambah RM57.50.





No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites