Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Post Wedding Photoshoot

Uols mesti ada terbaca kisah rempan kakak pasal gambar kahwin kan? Jadi bagi mengubat rasa sakit hati kakak, makanya buat sesi postwedding photoshoot jua. Mujur lah encik suami sudi melayan karenah bini bertuah dia ni, dalam pada sakit-sakit lutut tu, gagah jua. Nak share la dengan korang mana tahu ada antara servis yang iols guna ni berkenan di hati korang.

White Dress

Photog : Saiful Chin
MuA : IG Fatin Alwani
Henna : IG Melurizabyel
Hand Bouquet : IG Fleurytale
Pakaian : EEE Bridal
Lokasi : Pine Forest, UPM Serdang


Nak nangis tau rasa masa dapat gambar-gambar hahahaha melets sangat macam dalam majalah pengantin. Puas hati. Saiful ni photog otai. Berapa ramai dah artist kahwin ambik servis dia. Izara Aishah, Dayah Bakar, eh ramai lagi la. Raw photo ada 1000+ yer! Memang puas hati sungguh-sungguh.

Yang henna and MuA tak perlu diperkenalkan lagi, sebab Mua & henna artist yang sama masa kahwin aritu. Memang beramah tamah bagai. Dah kenal katakan. Untuk makeup kakak minta Fatin kekalkan konsep cam resepsi dulu tu dan untuk henna iols minta Fatin buat design lain yang iols jumpa kat IG.

Bunga tangan macam nak pengsan mencari orang yang sanggup buat. Ada yang dekat tapi tak boleh delivery, kena self pick up. Adoi....sampai la terjumpa IG Fleurytale, bila tanya boleh delivery, boleh la pulak. Harga pulak munasabah, terus on. Just bagi Elisa skim warna bunga tangan yang saya nak, up to her creativity and imaginaton nak buat macam mana. Tak sempat jumpa pun pagi tu sebab tengah makeup. But bunganya melets sangattttttt. Photog, MuA & Henna Artist puji sebab bunga tu outstanding, enhance everything since kami pakai baju putih dan makeup pun soft doll gittew. 



Baju Nikah

Photog : Moment Capture Photography (MCP)
Hand bouquet : sendiri bikin
Pakaian : H2T sendiri punya
Lokasi : Fraser Hills, Raub Pahang


Ini adalah kali pertama saya berurusan dengan photog, MuA dan henna artist ini. 

Dengan photog saya berhubung dengan Nad. MCP ni suami isteri jadi photog, based di Bentong, Pahang. Yang ni memang iols puji sebab kalau nak buat scene romantik-romantik kita tak reti, senang diaorang tolong tunjuk contoh. Saya puji sikap helpful dan banyak bersabar Nad ketika dalam proses nak booking. Macam-macam hal di pihak kakak ni ha. Nad memang peramah dan layan je segala isu or apa-apa yang kita nak tanya. 

Dengan Hamidah juga kali pertama. Dah lama teringin nak makeup dengan Mida, maklumla MuA tersohor di Raub ni. Mida pun peramah dan mudah la sangat berurusan. Saya suka cara Mida potong crease saya, sangat sesuai dengan bentuk mata saya yang spesis hooded eyes ni.

Maieza henna artist yang teramat sangat muda. Kakak suka orang-orang muda remaja fokus buat benda yang korang suka sampai jadi income. Maieza mengukir white henna dengan sangat teliti. Masa yang diambil lebih kurang 2 jam. Design repeat design henna masa nikah.


Ragaman

Photog : Moment Capture Photography
MuA : Hamidah Makeover
Pakaian : Sendiri punya
Lokasi : Rumah Kelahiran Najib Razak/ Muzium Lipis


Nad juga bagi kakak rate harga photoshoot untuk dua sesi yang sangat munasabah. Both Nad & husbandnya sangat passionate dalam bidang photography, both of them memang buat homework ye, nak-nak style pose, maklumla kadang kita ni dah penat tak boleh nak pikir. Bergambar sampai puas.

Again untuk sesi ni makeup dengan Mida. Kali ni minta makeup style klasik. Lawo dak? Cakap la lawo. Tapi nape gambo selfie iols nampak kurus, bila bergambo berwajah pinggan?


disclaimer : 
kakak bagi gambar-gambar yang munasabah untuk korang tatap, bagi yang over kang korang muntah hijau!

No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites