Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Penang Pening [part 1]


nice view!

Tengok gambar intro rasanya tau kan kali ni saya merambu ke mana? Yes! Penang. Lama tak ke Penang. Setiap kali pergi tak semua tempat dapat pergi, makanan dapat makan dan aktiviti dapat buat. So, tengok la kali ke mana saja la yang saya dapat jejak.

Bertolak awal pagi bagi mengelakkan jem, Alhamdulillah hanya terlewat sedikit dari yang dijangkakan, sedang elok boleh check in bilik hotel yang telah di book awal iaitu Cititel Express Penang

Hotel ini merupakan sebuah hotel baru yang menawarkan harga yang munasabah. Kedudukan hotel ini sangat strategik terletak di tengah-tengah bandar Georgetown di hadapan 1st Avenue Mall. Alamat hotel ini ialah:


 140, Lebuh Nordin
10300 Georgetown
Penang


reception [google]

Ruang menunggu selesa, bahagian reception juga memberikan layanan baik. Malah memberi tips dan panduan untuk berjalan-jalan. Oleh kerana kami datang pada hari bekerja di Penang, kami mendapatkan tiket parking dari kedai runcit yang terletak di hadapan hotel untuk aktiviti di bandar nanti. Hotel sendiri ada menyediakan parking yang selesa untuk penghuninya. 

Bilik yang kami pilih ialah standard twin yang pada masa itu kalau tak silap dapat dalam RM230 bagi setiap malam. Harga telah termasuk sarapan pagi. Jika tidak ambil sarapan pagi harga akan lebih murah.



ni le biliknya [google]
Bilik memang sempit tapi bersih. Maklumlah hotel baru. Kalau nak solat memang kena adjust solat depan almari ye. Bantal extra juga disediakan. Seterika tidak disediakan dalam bilik. Tapi, bagi kaki iron macam saya ni jangan la risau okey, di setiap floor,  di satu sudut foyer ada disediakan seterika lengkap dengan iron board dan tempat gantung baju untuk kegunaan umum. Yang penting selepas kita guna, jangan lupa kemaskan dan lipat board rapat ke dinding seperti asal. Gambar lupa nak snap. 

no filter. pemandangan dari bilik

Sejadah juga disediakan untuk tetamu beragama islam. Kalau lupa bawa sejadah tu kira bukan masalah besar. Kalau lupa bawa telekung? Haaa tu pandai-pandai la guna kreativiti sendiri macam mana nak tutup aurat untuk solat. Guna tuala ke, guna selimut ke hehehe

sejadah dan penunjuk kiblat disediakan untuk pengunjung muslim

Tapi pilihan sarapan di hotel ni terlalu sedikit dan juga ringkas. Masakan juga kurang enak. Kalau tak book berserta sarapan pun tak pe rasanya. Penang kan syurga makanan. Sarapan di luar lagi sedap.


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites