Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Stardust [2007]





Antara genre filem yang saya suka. Fantasi. Maybe sebab dalam movie dan dalam fantasi life look so much easier and happier. Tapi tak suka cerita berkisar alien sebab saya rasa masyarakat barat terlalu mengagungkan alien plak.

Movie ni mengisahkan tentang Tristan yang terlalu mendambakan cinta Victoria, gadis sekampungnya. Pada suatu hari ada satu tahi bintang jatuh dari langit, lalu dia berjanji akan membawakan bintang tersebut sebagai hadiah hari lahir Victoria sebagai bukti cintanya. Adakah Tristan berjaya mengotakan janji dengan 1001 masalah datang dari putera raja yang tamak, ahli sihir yang kejam dan lain-lain cabaran?


Tauladan

~ Kadang kala kita perlu bertindak out of box untuk mengetahui apa yang ada untuk kita di luar sana

~ Cinta buat kita bertindak bodoh

~ Cinta yang menuntut pelbagai syarat bukanlah cinta

~ Kadangkala kita perlu pergi mengembara, mungkin kita akan mendapat pengetahuan baru, mengenal diri, bertemu cinta sejati.

~ Bila kita benar-benar cintakan seseorang kita akan berkorban untuk kebahagiannya walaupun terpaksa menghancurkan hati sendiri

~ Cinta menambah kecantikan pada hati dan rupa

~ Jangan sesekali memilih cinta berdasarkan rupa fizikal dan status kewangan


Sempadan

~ Dengki khianat tidak mendatangkan kebaikan malah akan berbalik pada kita semula

~ Jangan sesekali mengamalkan ilmu hitam/sihir


Dialog Favourite

Yvaine : I think I love you. Is this love Tristan? I never imagine I'd know it for myself. My heart...It feel like my chest can barely contain it. Like it's trying to escape because it doesn't belong to me any more. Its belong to you. And if you wanted it, I'd wish for nothing in exchange. No gifts. No goods. No demonstrations of devotion. Nothing but knowing you love me too. Just your heart, in exchange of mine. 


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites