Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Raya PKPP

malangnya BIL tertinggal baju melayu

"Sometimes all you need is second chance, because time wasn't ready for the first one"

Begitulah quotes raya kami tahun ini pastinya raya orang lain juga. Syukur dapat berkumpul (beraya) dengan ahli keluarga selengkapnya termasuklah En.Suami yang berjaya dapat cuti. Masih dalam bulan syawal, kami raya kali kedua walaupun adik ipar meols tertinggal baju melayu. Kakak dan adik-adik again menempah itu ini untuk bawa balik kampung. Adik-adik of course excited sebab ini kali pertama balik since PKP. Kakak dapat beraya kat kampung haritu, tapi kali ni tetap la membooking macam-macam ye. Tempeyek, maruku, gula kabong, musang king. Haaa kau, jangan main-main. Maklumla kakak tinggal di tempat musang king, harus la bawak balik. Chip in ye dengan En.Suami, adik-adik dan adik ipar. Puas makan. 
 
gula kabong fresh baru siap semalamnya, daun pun hijau lagi, masih kuat bau salai
durian kampung dan durian musang king

Mak kakak bersemangat waja menyenaraikan semua masakan untuk anak-anak dan cucu bila PM tersayang buat pengumuman boleh merentas negeri. Finally ada rendang dan kuih pepěne. Kuih pěne ni kuih traditional negeri Pahang khasnya area Temerloh. Tapi yang resepi keluarga kami ni memang lain sikit. Ada yang nak resepi ke? 

dapnya kuih pepěne

At the same time minggu yang sama kebetulan terkena birthday buntat kesayangan, makanya dah tentulah ada menu nasi minyak dengan ayam masak merah air tangan mak tok untuk cucu tersayang.


Next, balik Kedah pula. Yayyyyy



No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites