Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Plan


Pernah tak korang involve dengan satu plan yang besar? Plan berpartner,yang perlukan komitmen yang tinggi? Perlu  pengorbanan? Termasuk korbankan masa? Ketepikan banyak perkara demi beri perhatian pada projek tu. Korang sedaya upaya tak ambil cuti dan berjimat simpan duit? And the best part plan tu tak jadi?


Google

Sesungguhnya Allah itu sebaik-baik perancang. Walau macam mana pun kita buat plan, kalau Allah belum izinkan maka tak akan jadi. Memang hati kecewa, sedih dan 1001 perasaan lagi. Tapi nak buat macam mana kan.Kena la belajar redha.


Google

Apa yang patut kita buat? First, kena cuba ambil positif. Anggap saja Allah nak selamatkan kita dari terjebak dengan projek tu. Mungkin ada masalah kemudian hari? Mungkin partner kita buat masalah sampai kita pening kepala? Mungkin projek kita tu tak akan berjaya seperti yang kita plan? Bila pikir macam ni sure hati perasaan rasa lebih baik.


Google

Then, kita banyakkan berdoa, minta pada Allah kalau projek tu tak baik untuk kita, kita redha dan minta gantikan dengan perkara yang lebih baik. InsyaAllah kalau kita ikhlas dan niat baik serta bersungguh-sungguh Allah akan lorongkan kita ke arah projek yang lebih baik pada masa akan datang.

Saya pun alami masalah plan tak jadi ni. Selepas beri komitmen, masa, korbankan banyak perkara, ketepikan itu ini, menabung, simpan cuti then everything tak jadi. Sampai staf pun tegur kenapa lambakan cuti banyak nak carry forward ke tahun ni. Selalunya either tinggal sehari dua or habis terus!


Google

Well, tak pe la, bukan bahagian saya. But I strongly believe Allah akan gantikan dengan projek yang lebih baik. Keep on berdoa. Aura 2016 rasa lebih positif dan saya sangat-sangat yakin Allah telah sediakan projek yang jauh lebih baik dan lebih istimewa dari rancangan sebelum ini. Hanya perlu maintain berdoa dan kena keep on motivate diri supaya tak berputus asa.

Projek A tak jadi kerana sebenarnya Allah dah sediakan Plan B untuk dijalani


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites