Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Travel dengan gembira bersama yang tersayang





Semua orang teringin nak travel sana sini
Semua pasti mahu jatuh cinta
dan semestinya semua orang mahu gembira

tapi...tapi...tapi...tapi...

Allah know best. Tak semua orang bertuah dapat travel dengan gembiranya bersama yang tersayang. TAPI kita masih boleh pilih untuk travel dengan gembiranya bersama yang tersayang. Ianya adalah pilihan okey. How?

Travel

Tak semestinya travel tu mesti pergi oversea. Eh matilah nak cari duit. Lain la kau kerja cop duit kan? Mulakan dengan tempat-tempat yang dekat terlebih dahulu. Contohnya pergi ke Melaka, Penang, Perlis dan lain-lain negeri yang ada kat Malaysia ni.

Apa ko tak tau nak buat apa kat tempat tu? Hey, maklumat semua di hujung jari. Google sajalah. Silap haribulan aktiviti yang ko buat lebih hebat daripada orang lain.

Takde kawan nak teman? Kawan tak dapat cuti? Haaaa yang ni saya belum cuba lagi.Solo traveller. InsyaAllah akan datang saya akan buat. Mulakan dalam Malaysia dulu la. Maybe ke Perlis or Sabah or mana-mana la kan?

Ko tak reti drive? Tak de kereta? Hello...flight, bas, keretapi semua ada. Tiket pun boleh beli online sekarang ni.

"Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih"


L♡ve

Seronoknya tengok orang tu holiday dengan insan tersayang. Kau? Mereput team #foreveralone katanya. Hey, adik-beradik kau pun orang yang kau sayang kan? Ajaklah adik-beradik kau.

Selain kau boleh pergi holiday dengan famili atau adik-beradik, kau boleh bawak yang tersayang lain sebagai peneman. Eh, sorang pun aku tak de, camne nak bawak yang lain?


Habis tu kau ingat boleh jatuh cinta dengan manusia je ke? Lor, kalau bukan dengan manusia dengan apa lagi? Biar betik kau ni ada kelainan ke? Jangan sempitkan fikiranmu. Kau boleh bawak buku, kamera, diary. Silap haribulan kau bertemu dengan si jodoh or si bodoh dapat kawan baru masa travel tu.

Paling penting dan utama sekali selalu kena ingat Allah sayangkan kita. Dia yang menjaga kita terutama masa kita travel. Dengan kawan belum tentu boleh harap lagi. Allah adalah travel partner yang sepatutnya sentiasa diingati. 

Remember me, I will remember you [Q2:152] 
Cukuplah Allah bagiku [Q9:129]

So, siapa yang rasa alone tapi rasa nak travel tapi takde siapa nak teman, ingat Allah sentiasa ada dekat dengan kita pasti tak rasa sunyi dan kita pun tak buat perkara-perkara yang tidak baik semasa dalam perjalanan.



Happy

Wey, kau dah berjalan sana-sini, berposing berkeping-keping gambar, makan sedap-sedap, kau tak happy lagi ke? 






2 comments:

  1. Hahahha..suke bce sume entri...blom hbs bce sume...tp content u sume mmg padat tips, knowledge and experience..Really like it, love it!..u pon bukan serious sgt...ade joking2...inspired...

    ReplyDelete

7 Days, 7 Favourites