Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Wish List

Masjidil Aqsa, Palestine



Dari Abu Hurairah, r.a. dari Nabi s.a.w. sabdanya: 

"Tidak sepatutnya (bersusah payah) keluar belayar (untuk menziarahi mana-mana masjid kecuali (untuk pergi) ketiga-tiga masjid (yang berikut): Masjidil Haram (di Mekah), dan masjid Rasulullah s.a.w. (di Madinah) serta Masjid al-Aqsa (di Palestin)"

Kelebihan Masjid al-Aqsa pula ialah mereka yang bersembahyang di dalamnya akan mendapat 500 (lebih afdhal dari) sembahyang di tempat lain, dan keistimewaannya ialah ia adalah merupakan masjid para Nabi yang terdahulu dan tempat Israk dan Mikrajnya Nabi s.a.w.

Doakan saya sempat menjejakkan kaki ke masjid ini, maka akan lengkaplah hasrat saya untuk menjejakkan kaki di keempat-empat masjid yang teristimewa. Tiga masjid yang lain (Al-Haram, An-Nabawi dan Quba) Alhamdulillah, telah diberi izin Allah untuk ke sana. 



No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites