Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Fiske Steakhouse


Ke mana kita jalan-jalan cari makan kali ini? Jom cari makanan ala barat pula iaitu di Fiske Steakhouse, Keramat. Dah lama tau teringin nak singgah makan di sini. Tapi melihatkan kawasan parkingnya yang sentiasa penuh, hasrat murni selalu di batalkan. Terdetik juga dalam hati, sedap sangat ke makan di sini hingga sentiasa penuh dengan pengunjung.

Fiske Steakhouse
No K4, Medan Selera AU 2C
Taman Desa Keramat 
54200 Kuala Lumpur

Tel : 017-212 1649

Waktu Operasi : Setiap hari kecuali Isnin, 9 pagi-12 tengah malam

Usai menjemput adik saya pulang dari tempat kerja kami terus menuju ke sini. Mungkin kerana datang agak awal mudah sahaj dapat parking dan pengunjung dalam restoren juga tidak ramai. Ruang restoren ini terbahagi kepada dua iaitu ruang berhawa dingin dan di luar/boleh merokok.

pilihan minuman di paparkan di belakang kaunter bayaran
deretan kek dan manisan
ruang luar/boleh merokok
ruang luar/kawasan boleh merokok
ruang berhawa dingin

Walaupun restoren ini menawarkan menu masakan ala barat tetapi restoren ini juga menyediakan menu Asam Pedas sebagai hidangan istimewa. Barat lawan timur. Jom kita tengok apa lagi yang di tawarkan oleh restoren pilihan ramai ini.











Ketika kami masuk ke ruang berhawa dingin, hanya terdapat dua meja yang masih kosong. Satu sedang dibersihkan oleh pekerja di sini. Cepat-cepat pekerja tersebut mengelap meja yang kami pilih dan memberi menu pilihan. Malah terus bertanya adakah kami ingin terus buat pesanan. Kami mengambil masa untuk meneliti menu yang ditawarkan dan bila telah bersedia kami memanggil pelayan untuk mengambil menu, pekerja lain (bukan yang membersihkan meja) datang. 

Kami sempat bertanya menu popular pilihan pengunjung di sini, dan seterusnya membuat pesanan kami. Saya memilih Chicken Rolled dan Mango Latte sementara adik memilih Roasted Chicken dan air Tembikai Laici. Pelayan tersebut segera menanda senarai pesanan dan meletakkan di meja kami.

senarai pesanan

Kelihatan pekerja di belakang kaunter bayaran menyediakan air dan tak lama kemudian air yang kami pesan pun sampai. Mango Latte agak enak walaupun kurang manis tetapi air Tembikai Laici mempunyai rasa yang seimbang di antara tembikai dan laicinya.

Tembikai Laici RM5.50 & Mango Latte RM11

Tanpa lama menunggu, pelayan lain pula menghantar makanan kami berdua. Wahhh bagus ye? Pembahagian tugas yang efisyen.

Roasted Chicken RM14
Chicken Rolled RM12

Rasa kedua-dua menu ini? Kedua-duanya boleh tahan enak, berpadanan dengan harga yang dibayar. Kuantitinya juga banyak untuk perut sayalah ye. Akan datang boleh cuba set asam pedas pula.

Pro

1) Servis dari pelayan sangat bagus. Sangat berpuas hati.
2) Minuman dan makanan cepat disediakan
3) Harga yang sangat berpatutan.

Contra

1) Susah untuk parking


No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites