Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

Tapak


Trend tempat makan sekarang, jualan dari food truck sahaja. TAPAK, (urban street dining) terletak di tengah-tengah ibu kota Kuala Lumpur.

(Urban Street Dining)
2A, 2A, Persiaran Hampshire
Hampshire Park
50450 Kuala Lumpur
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Waktu beroperasi : setiap hari dari 6 petang hingga 12 tengah malam

Mercu tanda terdekat adalah bersebelahan Hotel Corus dan juga berdekatan dengan KLCC. Oleh kerana TAPAK ini lokasinya di tempak letak kereta maka tidak ada masalah untuk parking terutama yang datang awal. 


Terdapat banyak trak makanan yang beroperasi di sini. Ada yang menyajikan masakan ala barat, gaya mexico, masakan melayu dan sebagainya. Begitu juga dengan pilihan air. Terdapat pelbagai pilihan yang ada.




Menu pertama yang saya pilih ialah beef buritos dari Babaritios. Sedap dan mengenyangkan walaupun perlu tunggu lama sikit. Nasib disediakan dengan bangku untuk menunggu.


Berikut pula air pilihan Ella dari Kopies. Menarik bukan? Selepas itu kami beli pula nachos, meatball yang semuanya lupa nak ambil gambar. Air lain yang kami pesan ialah Coconut Mango shake (sedap) juga kopi vietnam (tak kick!)



Bagi memilih tempat duduk saya cadangkan untuk pilih meja yang berdekatan dengan payung. Jika sekiranya hari hujan semasa anda makan setidaknya anda tidak perlu lari jauh untuk berlindung.

Bila suasana semakin gelap pengunjung juga bertambah ramai dan meriah. Sangat seronok habiskan masa hujung minggu di sini kerana terdapat banyak pilihan makanan dengan harga yang munasabah. Tapi jangan pula bersikap pentingkan diri pula kalau nampak semakin ramai pengunjung yang masih tercari-cari tempat duduk sedangkan kita sudah selesai. Segeralah bangun bagi tempat kepada pengunjung yang baru tiba.

Sebelum balik jangan lupa kemas meja anda sendiri tau. Tong sampah banyak disediakan oleh penganjur. Kemudahan tandas juga ada disediakan di sini. (tapi saya guna tandas Hotel Corus)



No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites