Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

One fairytale : Makeup Artist 3 hari



Fatin Alwani
IG : Fatin Alwani

Kakak book Fatin 3 hari sebelum majlis. KENAPAAAAAAAAA??????? Haaaa...alkisahnya, MuA asal kakak yang dijanjikan bridal (pakej) terlalu busy dengan Gegar Vaganza makanya tak boleh nak makeupkan kakak.

Kaedahnya, kakak terus berdebar bila diberitahu masa fitting baju yang MuA kakak adalah si polan sebabnya kakak pernah tengok hasil kerja beliau, dan kakak tak suka. Maaf, kakak pun ada attend banyak kali kelas makeup with makeup artist, dengan MAC pun ada so pada kakak hasil kerja MuA tersebut outdated di bahagian mata, penggunaan higlight yang keterlaluan di seluruh muka, dan hasil keseluruhan makeup hanya mampu berkata hmmmmmm.

Kakak masih positif dan try follow IG beliau untuk lihat hasil kerja beliau yang lain. Masih cuba redhokan diri. Tapi memang tak boleh. Kakak terus stress, rasa nak muntah dan tak boleh tidur! My husband, my sister, Ahli Kelab & Ella terpaksa rela melayan royanan kakak.

Makanya kakak minta bridal cari MuA baru since kakak rela top up bayaran instead of kakak meroyan dengan style makeup yang kakak tak suka. MuA-MuA lain yang bridal hubungi semua tak available. 

So, kakak tanya MuA nikah day Nadia Nordin free ke idak. Malangnya tak free. Ku minta jasa baik Nadia untuk reccommend a few MuA kawan-kawan yang dia kenal, yang style makeupnya more or less ala-ala style dia jugak. Nadia bagi 4 nama MuA dan IG dia orang untuk buat rujukan. Still, mintak jugak dia reccommend yang mana satu. So, dia petik 2 nama dari 4 orang yang dia bagi. Yang Fatin Alwani ni dia reccomend sebab dia pernah makeup dengan Fatin. Sorang Lagi Maisya dia suka jugak style makeup.

So, saya contact dua-dua MuA ni. Maisya available pukul 6 pagi. Adusss pengsan. Dan, Fatin available waktu yang saya nak. Alhamdulillah. Fatin pun tak tanya banyak masa saya book tu. On hari kejadian baru dia tanya kenapa lagi 3 hari nak majlis baru book MuA. 

Charge yang Fatin kenakan pun sangat affordable. Iols once comfirm booking terus buat full payment je kat Fatin sebab lega sangat dapat MuA ganti. So makeup style yang iols request adalah sweet doll look. Muka iols nampak lembut je rasanya dengan style makeup ni. Nampak sweet. Takde la serius or garang cam hari biasa kan? 

Ada kawan-kawan yang kata muka kakak nampak fresh in this makeup, ada yang kata kakak look so natural. Yang penting, selamat la kakak dari bersanding dengan wajah berkilauan. 

NOTA
1) Standby eyelashes gum, in case bulu mata terbuka nak menunggu sampai habis event or outdoor
2) Standby sponge/beauty blender untuk dap makeup kalau berpeluh sangat or crack. 

P/S: Both items saya tak gunakan since makeup memang mantop. Crack nipis je kat smile line. 

No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites