Penafian

SAYA TIDAK MEMBERI KEBENARAN KEPADA MANA-MANA PIHAK MENGGUNAKAN GAMBAR-GAMBAR MILIK SAYA BAGI TUJUAN PROMOSI, PERNIAGAAN ATAU APA-APA TUJUAN TANPA SEBARANG KEBENARAN BERTULIS DARI SAYA.

One fairytale : Venue Resepsi



1) Venue & Catering
Rumah Tamu Datin Halijah

Masa dalam proses menjemput, selain soalan "kenapa buat kenduri kat KL?", soalan "ni kenduri buat kat rumah ke dewan?" adalah yang paling popular. Yang soalan pertama tu, ye la , saya asal Pahang then tetiba nak kenduri kat KL macam taboo kan? Padahal orang KL rilex je buat wedding kat Kajang, Putrajaya, Shah Alam. Kakak buat kenduri kongsi je dengan husband, tu yang buat kat KL. Yang soalan kedua tu, memang lawak jugak la, maklum la venue bukan nama dewan sekian-sekian, tapi rumah tamu. Ramai jugak yang ingat kenduri kami buat di homestay.

Sebab apa dalam banyak-banyak venue yang saya pergi recce saya pilih RTDH:-
~Pihak pengurusan yang attentive. Very easy to communicate via whatsapp since saya duduk di tempat lain.
~Pengurus yang cekap, mantap, terbaik. I could not thank enough to Puan Norlela. Pengurus yang sangat-sangat mantop, both my mother and Pak Su (my husband's uncle) puji cara Puan Norlela yang obviously menguruskan dengan cara yang paling terbaik untuk kenduri kami. Memang puas hati.
~Deposit tidak akan burn kalau tukar tarikh melainkan cancel terus. Mujur la, kami dua kali tukar date.
~Tukang masak standby sampai petang untuk kenduri waktu siang. Alhamdulillah sangat. Tetamu kami lebih dari yang sepatutnya.
~ Makanan sedap. Masa food tasting rasa macam tak de la sedap sangat. Tapi bila time kenduri sedap sangat la pulak. Ada lebih nasi my mother bawak balik panaskan semula. Aduss sedapnya makan panas-panas. Maklumla time makan beradap tak dapat nak menikmati.
~Easy access dari Duke Highway. Terutama untuk kawan-kawan dan family dari Pahang plus kawan-kawan husband pun ramai di KL. 
~Cantik. Siapa datang wedding kami or pernah datang kenduri di sini mesti tau kan tempat ni memang cantik sangat.
~Tempat bersiap di situ juga. Rumah kayu tu tempat kami bersiap. Ruang tamu geng-geng askar bersiap. Ruang bawah budak-budak tarian bersiap.   
~Surau besar. Surau RTDH muat untuk 40 orang.
~Private parking untuk tetamu jemputan. 

2) Cendol stall
Vendor Rumah Tamu Datin Halijah

Sponsor by my mother, Puan Robiah. Mak kata cendolnya sedap. Me? Tak merasa pun.


3) Apam Pisang & Apam Gula Hangus

Sponsor by my travel partner, Ella. Licin. 





No comments:

Post a Comment

7 Days, 7 Favourites